Digitális idő

Korábbi kutatásunk alapján az óvodáskorúak több, mint fele rendszeresen használ valamilyen digitális eszközt. Vajon ez az arány milyen az iskolások körében, és pontosan mennyi időt töltenek a gyerekek ezekkel az eszközökkel?

A kutatás célja

Korábbi, 2016-os kutatásunk alapján az óvodáskorúak több, mint fele rendszeresen használ valamilyen digitális eszközt (pl. tablet, okostelefon). Vajon ez az arány milyen az iskolások körében, és pontosan mennyi időt töltenek a gyerekek ezekkel az eszközökkel?

A digitális eszközhasználat mérésekor leginkább két módszerre hagyatkozhatunk: a szülői vagy idősebb gyermek esetén a gyermek beszámolójára, illetve az adott eszköz által rögzített adatokra. Digitális idő című kutatásunk keretében, a minél pontosabb eredményért mindkét forrást felhasználjuk, illetve azt is összehasonlítjuk, hogy a két módszer mennyire hoz hasonló eredményt, vagyis a szülőnek elég jó rálátása van-e a gyermek digitális szokásaira. A kutatás során egy, a háttérben futó alkalmazással mérjük, hogy a gyermek mennyit és milyen időközönként játszik, milyen applikációkat használ. Az eredményeket csoportszinten értékeljük ki, az egyes résztvevőkről nem adunk ki adatokat.

A kutatás még folyamatban van. Ha segítené kutatásunkat részvételével, az alábbi linken tud jelentkezni.

A kutatás a RRF-2.3.1-21-2022-00004 – Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium pályázat keretében valósul meg.

Digitális idő

Kiknek a jelentkezését várjuk?

Általános iskolás gyerekeket (6-15 év), akik használnak okostelefont és/vagy tabletet.

Miért érdemes jelentkezni?

A részvételt ajándékutalvánnyal vagy könyvcsomaggal jutalmazzuk!

Mire számíts a kutatáson?

Egy naplózó applikációt kell majd telepíteni és 1 db online kérdőív kitöltésére lesz szükség.

Jelentkezés a kutatásra

Milyen egy kutatás nálunk?

Kíváncsi vagy, hogy milyen egy kutatás nálunk és milyen élmény szokott lenni a gyerekeknek? Írtunk egy mesét, hogy megmutassuk:

Alfi, a családbarát applikáció

Alfi, a családbarát applikáció

Szeretnéd, ha gyermeked fejlesztő játékokkal játszana úgy, hogy közben biztonságban van a digitális térben? Kipróbálnál egy interaktív, útválasztós mesét? Alfival határokat is szabhatsz gyermeked digitális tevékenységének (pl. időkorlátozás beállításával).

Sütik
Ez a weboldal sütiket (cookie) használ a felhasználói élmény fokozása érdekében.