A kutatás célja
Korábbi, 2016-os kutatásunk alapján az óvodáskorúak több, mint fele rendszeresen használ valamilyen digitális eszközt (pl. tablet, okostelefon). Vajon ez az arány milyen az iskolások körében, és pontosan mennyi időt töltenek a gyerekek ezekkel az eszközökkel?
A digitális eszközhasználat mérésekor leginkább két módszerre hagyatkozhatunk: a szülői vagy idősebb gyermek esetén a gyermek beszámolójára, illetve az adott eszköz által rögzített adatokra. Digitális idő című kutatásunk keretében, a minél pontosabb eredményért mindkét forrást felhasználjuk, illetve azt is összehasonlítjuk, hogy a két módszer mennyire hoz hasonló eredményt, vagyis a szülőnek elég jó rálátása van-e a gyermek digitális szokásaira. A kutatás során egy, a háttérben futó alkalmazással mérjük, hogy a gyermek mennyit és milyen időközönként játszik, milyen applikációkat használ. Az eredményeket csoportszinten értékeljük ki, az egyes résztvevőkről nem adunk ki adatokat.
A kutatás még folyamatban van. Ha segítené kutatásunkat részvételével, az alábbi linken tud jelentkezni.
A kutatás a RRF-2.3.1-21-2022-00004 – Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium pályázat keretében valósul meg.