Kutatásainkban a digitális világ gyerekekre való hatását vizsgáljuk. Elsősorban pszichológiai hatásokra vagyunk kíváncsiak, például változik-e a figyelem, az érzelemszabályozás vagy a társas kapcsolatok minősége és mennyisége a digitális eszközök használata révén.
Alfi, az ELTE pszichológusai és informatikusai által fejlesztett, tudományos alapokon nyugvó gyerekbarát applikáció.
Részletek és jelentkezésKutatásunkban a Covid-járvány alatt és után óvodáskorukat töltő gyerekek mobileszköz használati szokásait, valamint gondolkodásbeli- és társas készségeit, illetve ezek összefüggéseit hasonlítjuk össze.
Részletek és jelentkezésKutatásunkban gyerekek mobileszköz használati szokásait, valamint gondolkodásbeli és társas készségeit mérjük fel és követjük nyomon.
RészletekKorábbi kutatásunk alapján az óvodáskorúak több, mint fele rendszeresen használ valamilyen digitális eszközt. Vajon ez az arány milyen az iskolások körében, és pontosan mennyi időt töltenek a gyerekek ezekkel az eszközökkel?
Részletek és jelentkezésVajon a digitális mesekönyvek vizuális megjelenítésének mértéke, illetve hogy a szülő vagy az eszköz olvassa fel a mesét, hogyan befolyásolja a gyerekek kreativitását és fantáziáját?
RészletekHosszú távú kutatásunkban a viselkedésproblémák (pl. figyelemzavar, hiperaktivitás) és a digitális eszközhasználat kapcsolatát vizsgáltuk.
RészletekKutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a digitális eszközökön való játék után más mintázatot mutat-e a gyerekek figyelme, mint egy hagyományos játék után.
RészletekA kutatás során társas készségeket mérő tesztek digitális változatait alakítottuk ki, amelyek lehetővé teszik a távoli, otthoni környezetben történő tesztfelvételt és a pszichológiai kutatás modernizálódását.
RészletekEgy mozgáselemző okosóra és mesterséges intelligencia segítségével szeretnénk beazonosítani az autizmussal és ADHD-val érintett gyerekeket.
RészletekOnline felmérésünkben 7 év alatti gyerekek szüleit kérdeztük gyermekük mobil- és tablethasználatáról, illetve a szülők hozzáállását, véleményét a gyerekkori "kütyüzéssel" kapcsolatban.
RészletekHogyan hat a gyakori mobil- és tablethasználat a gyerekek figyelmi és társas készségeire, valamint finommozgására?
RészletekMi, felnőttek vajon mennyire kötődünk a mobilunkhoz? A mobiltól való elválasztás hatásainak kísérletes vizsgálata.
RészletekLiszkai-Peres, K., Budai, Z., Kocsis, A., Jurányi, Zs., Pogány, Á., Kampis, G., Miklósi, Á. and Konok, V. (2024). Association between the use of mobile touchscreen devices and the quality of parent-child interaction in preschoolers. Front. Child Adolesc. Psychiatry 3:1330243. https://doi.org/10.3389/frcha.2024.1330243
Konok, V., & Szőke, R. (2022). Longitudinal Associations of Children’s Hyperactivity/Inattention, Peer Relationship Problems and Mobile Device Use. Sustainability, 14(14), 8845. https://doi.org/10.3390/su14148845
Csizmadia, G., Liszkai-Peres, K., Ferdinandy, B., Miklósi, Á., & Konok, V. (2022). Human activity recognition of children with wearable devices using LightGBM machine learning. Scientific Reports, 12(1). https://doi.org/10.1038/s41598-022-09521-1
Konok, V., Liszkai-Peres, K., Bunford, N., Ferdinandy, B., Jurányi, Z., Ujfalussy, D. J., … Miklósi, Á. (2021). Mobile use induces local attentional precedence and is associated with limited socio-cognitive skills in preschoolers. Computers in Human Behavior, 120(December 2020). https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106758
Konok, V., Bunford, N., & Miklósi, Á. (2020). Associations between child mobile use and digital parenting style in Hungarian families. Journal of Children and Media, 14(1), 91–109. https://doi.org/10.1080/17482798.2019.1684332
Konok, V., Pogány, Á., & Miklósi, Á. (2017). Mobile attachment: Separation from the mobile phone induces physiological and behavioural stress and attentional bias to separation-related stimuli. Computers in Human Behavior, 71, 228–239. https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.02.002
Konok, V., Gigler, D., Bereczky, B. M., & Miklósi, Á (2016). Humans’ attachment to their mobile phones and its relationship with interpersonal attachment style. Computers in Human Behavior, 1;61:537–47.
24.hu, 2024
RTL, 2024
Origo, 2024
Népszava, 2023
Telex, 2023
NLC, 2022
24.hu, 2022
HVG, 2022
Qubit, 2022
Telex, 2022
Demokrata, 2021
Qubit, 2021
HírTV, 2021
Telex, 2021
HVG, 2021
Index, 2020
Mindennapi Pszichológia, 2020
Magyar Televízió, M5, Novum című műsor, 2020
Origo, 2019
Dívány, 2019
Mindset, 2019
Dívány, 2019
Élet és Tudomány, 2019
24.hu, 2019
Dívány, 2018
Dívány, 2018
Digitális Család, 2017
Origo, 2017
Dívány, 2016
National Geographic, 2016
Origo, 2016
Index, 2016
The Times, 2024
Frontiers, 2024
DailyMail, 2024
EurekAlert, 2024
EurekAlert, 2022
DailyMail, 2021
EurekAlert, 2021
NewsWise, 2021
BBC Newsbeat, 2017
DailyMail, 2017
Szeretnéd, ha gyermeked fejlesztő játékokkal játszana úgy, hogy közben biztonságban van a digitális térben? Kipróbálnál egy interaktív, útválasztós mesét? Alfival határokat is szabhatsz gyermeked digitális tevékenységének (pl. időkorlátozás beállításával).