Két OTKA pályázat keretében (K 135478, PD 134984) végzett kutatásunk célja, hogy már létező, a gyerekek társas készségeit mérő pszichológiai tesztek digitális változatait kialakítsuk és mérjük azok használhatóságát, megbízhatóságát. Ehhez összehasonlítjuk a tesztek eredeti, viselkedéses (személyes megjelenéssel, szóban, a kutatást végző jelenlétével felvett) és digitális (otthon, érintőképernyős eszközön elvégzett) változatainak eredményét.

A tesztek ilyen módon kialakított digitális változatai lehetővé teszik, hogy a jövőben könnyen, gyorsan, személyes megjelenés nélkül lehessen mérni a gyerekek társas készségeit, aminek pl. a vírushelyzet vagy más tényezők okozta helyhez kötöttség esetén nagy jelentősége van. A tesztek érintőképernyős változatai a tudomány és az alkalmazott területek (p. egészségügy, pedagógia) számára is nagy lehetőséget jelentenek, hiszen alkalmasak nagy mennyiségű adat gyűjtésére, a gyerekek készségeinek (vagy éppen készség hiányának) szűrésére és a fejlődés nyomonkövetésére.